אלעד תמורת בית שמש? פרוש בריאיון ל'קול חי'

המהדורה המרכזית No Comments on אלעד תמורת בית שמש? פרוש בריאיון ל'קול חי'

‏לקראת ציר דגל התורה-אגודת ישראל? יו"ר שלומי אמונים, השר מאיר פרוש במהדורה המרכזית: "עם דגל התורה יש לנו דיאלוג. יש דיבור על זה שאם הם ייתמכו במועמד אגודת ישראל באלעד אז נתמוך במועמד דגל התורה בבית שמש"

צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, אומר הערב (שני) בראיון למהדורה המרכזית עם אבי מימרן, כי מתנהל דיאלוג עם דגל התורה בנושא הבחירות בבית שמש ויתכן שיסגר דיל אלעד-תמורת-בית שמש. 

בפתח השיחה התייחס פרוש לנושא העליה לציון באומן: "אנחנו נערכים שכ-30 אלף איש מישראל ייצאו לאומן, עוד כ-10 אלף יגיעו מרחבי העולם. עם מולדובה, פולין והונגריה יש שיתוף פעולה, אבל מול אוקראינה יש קושי בשיח. אנחנו מנסים למנוע סבל של המתנה במשך שעות ארוכות".

על חוק הגיוס: "אין עוד נוסח חוק על השולחן, צריך עדיין להכין אותו. מדברים על ביצה שלא נולדה, יש דיון בין האוצר והביטחון על גיל הפטור. יש ויכוח גדול על חוק הוקרת השירות, שלא קשור אלינו".

לדבריו: "אם היינו מקבלים את החוק של ליברמן היינו היום עם ירידה ל-30% בתקציבי הישיבות. הייתי נוכח במועצת גדולי התורה כשהורו לנו כל האדמו"רים שאם החוק עובר פורשים מהקואליציה. ממה שידוע לי גם דגל התורה הייתה נגד החוק הזה".

על הבחירות המקומיות: "אני מזכיר שוב שכבר לפני שנה ביקשתי לשבת עם ש"ס בכדי להגיע להסכמות, לצערי לא נעניתי. לא הייתי מגדיר את המצב כמלחמה, יש דיונים. עם דגל התורה לפחות יש לנו דיאלוג. יש דיבור על זה שאם הם ייתמכו במועמד אגודת ישראל באלעד אז נתמוך במועמד דגל התורה בבית שמש".

על הרפורמה המשפטית: "בהסכם הקואליציוני של יהדות התורה בתשע"ה כבר יש פסקת התגברות. כשביקשנו את זה לפני 8 שנים בקושי שמעו אותנו, היום זה עמדת הרוב. אם יש מי שמוכן לתקן, למה לא? אף אחד לא יכל לצפות מראש את המחיר, אבל אנחנו לא התנזרנו מהבקשה של תיקון מערכת המשפט".



0 תגובות